Tips - slideshow i headern

Eftersom många hade frågat hur man gör ett bildspel i headern så tänkte jag visa!

1. Börja med att gå in på dina kodmallar och lägger in den här koden någon stans mellan <head> och </head> jag brukar lägga in den i slutet av </head> så att jag vet vad jag har den.
_______________________________________________________________________________________________
2. Sedan lägger du in den här koden mellan <div id="wrapper"> och <div id="header">. Du kan ha så många bilder du vill i ditt bildspel, bara att den sista bilden du lägger in inte har denna ; i slutet. Alltså sista bilden ska inte ha en sån här ; bakom sig. Du lägger bara till en kod för mer bilder än tre.
_______________________________________________________________________________________________
3. Sen är det bara att ta bort headern i stilmallen och sedan ändra höjden så att det ser så bra ut som möjligt.
_______________________________________________________________________________________________
4. Du ska ju ha bilder i ditt bildspel! Ladda upp dina bilder som vanligt, men det gäller att du har samma storlek på bilderna så att det inte hackar i spelet. Sedan kopierar du bildkoden och lägger in den i kodmallen (koden som du la in) och så stor det i stort sätt som du ska göra.
_______________________________________________________________________________________________
5. Och spara! Gick det bra? mejla eller kommentare för mer hjälp [email protected]. Puss
Kommentarer
Postat av: Hanna - foto

Det funkar tyvärr inte för mig? Hjälp mig :(

2012-03-05 @ 16:51:52
URL: http://hhannapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mitt namn?

Mejl (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar: