Facebook-gilla knapp!

Hej bloggen!
Tänkte görja med min första så kallad webbdesignhjälp. Så börjar med en Facebookgilla knapp. Många har ju facebook så det är ganska populärt att ha en sån så jag börjar att förklara.
1. Gå in på dina kodmallar
2. Kopiera koden;
<script src="http://connect.facebook.net/sv_SE/all.js#xfbml=1"></script><fb:like href="din bloggadress här/${EntryPermaLink}" font="verdana" show_faces="false"></fb:like>
3. Då ska du leta upp <div class=”entrymeta”> och lägga in koden en rad under den kodraden.
4. I koden står det DIN BLOGG ADRESS HÄR. Och där ska du lägga in DIN blogg adress. Utan http://. Alltså du ska lägga in DIN blogg adress imellan de tecknen "gymnastiikollii.blogg.se"

5. Om du vill att det ska vara ett annat typsnitt på texten på knappen, så ändrar du det där det står font=”verdana”. Du kan välja mellan dessa typsnitt: arial, lucida grande, segoe ui, tahoma, trebuchet ms och verdana.
6. Nu ska du SPARA kodmallen. Nu kommer gilla-knappen vara under varje inlägg.
Hoppas ni förstår. Annars kommentera så kanske jag kan hjälpa dig. Lägg gärna in din mejladress.



Så kommer gilla knappn se ut! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mitt namn?

Mejl (visas bara för mig)

Din blogg:

Kommentar: